Get Adobe Flash player for Vinaora Cu3er 3D Slideshow

 

Βίωσε την Ελληνική Επανάσταση και ο πατέρας του Πέτρος απαγχονίστηκε από τους Τούρκους το Μάιο του 1821. Το 1832 μετανάστευσε στη Γερμανία, όπου και έζησε ως το θάνατό του.

Στο Μόναχο ξεκίνησε να ασχολείται με τη ζωγραφική, απεικονίζοντας στους πίνακές του θέματα από την Επανάσταση του 1821. Το 1844 έγινε δεκτός στην Ακαδημία ζωγραφικής του Μονάχου και το 1855 λάμβανε την υποτροφία της ελληνικής παροικίας της πόλης.

Στο Μόναχο ήρθε σε επαφή και διδάχθηκε από εξέχοντες Γερμανούς ζωγράφους του Ρομαντισμού όπως οι: Carl Wilhelm von Heideck, ο Peter von Hess, ο Heinrich von Mayer και άλλοι.

Πραγματοποίησε ταξίδια στην Ευρώπη τη δεκαετία 18451855 για να ενημερωθεί σχετικά με τις νέες καλλιτεχνικές εξελίξεις στον τομέα της ζωγραφικής, ενώ την τριετία 18481850 διέμεινε στην Ελλάδα.

Το 1855 έλαβε μέρος στη Διεθνή Έκθεση του Παρισιού με τον πίνακά του «Η Έξοδος του Μεσολογγίου». Τον πίνακα αυτόν, ο ίδιος ο Βρυζάκης τον αντέγραψε τουλάχιστον δύο φορές, με δύο από τους πρωτότυπους πίνακες να καταστρέφονται στην πυρκαγιά του Μεσολογγίου το 1929. Ο τρίτος πρωτότυπος πίνακας διασώζεται στην Εθνική Πινακοθήκη. Παράλληλα, ο ίδιος πίνακας κυκλοφόρησε και σε λιθογραφίες ήδη από το 1856.

Την περίοδο 18611863, φιλοτέχνησε με τις αγιογραφίες του την ελληνική εκκλησία του Ευαγγελισμού στο Μάντσεστερ της Αγγλίας. Το 1867 συμμετείχε στην έκθεση του Del Vecchio στη Λειψία με τους πίνακες «Η Έξοδος του Μεσολογγίου», «Γιωργάκης Ολύμπιος», «Ο Λόρδος Βύρωνας στο Μεσολόγγι» και «Ο Όρκος της Αγίας Λαύρας».

Οι πίνακές του συγκαταλέγονται στα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα των Ελλήνων ρομαντικών ζωγράφων και δη όσων σπούδασαν στη Γερμανία και ανήκουν στη λεγόμενη «Σχολή του Μονάχου».

Οι ελαιογραφίες του Βρυζάκη γνώρισαν ευρεία διάδοση κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα αποτελώντας πιστές αναπαραστάσεις της ελληνικής ιστορίας.

Κυρίαρχο χαρακτηριστικώ των πινάκων του είναι η εστίαση στην ενδυμασία των απεικονιζομένων και το στήσιμο της σκηνής γύρω τους. Στα μειονεκτήματα της τεχνικής αυτής συγκαταλέγονται η αδυναμία διάκρισης των συναισθημάτων των προσώπων που απεικονίζονται.

Τέλος, ο Βρυζάκης θεωρείται ως ένας από τους θεμελιωτές της νεότερης ελληνικής ζωγραφικής.

Πεθαίνοντας κληροδότησε το σύνολο των έργων του στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και το ποσό των 760 μάρκων για την επισκευή της οροφής της ελληνικής εκκλησίας του Σωτήρος στο Μόναχο.

(Πηγές: Εγκυκλοπαίδεια Δομή, Wikipedia)

Share